Jak se daří projektům beer-bikes?


Přidáno 14. 2. 2019



Jak se daří projektům beer-biků, které jste na INVESTER zafinancovali?

V současné době máme v provozu dva projekty z oblasti beer-bikes, které jsme na platformě zafinancovali. První koncept pod názvem ORIGINAL PRAGUE BEER BIKE provozuje přímo naše společnost INVESTER GROUP HOLDING s.r.o., která vlastní dva stroje vyrobené na míru v České republice. Projekt jsme rozjeli v roce 2017. Atrakce je velmi populární mezi turistickými skupinkami přijíždějícími do Prahy, jak můžete vidět na serveru Trip Advisor, Facebookové stránce projektu nebo webu www.praguebeerbike.com

Druhým projektem je společnost TEAM  BEER BIKE BRATISLAVA, kterou založil pan Lukáš Krňoul a INVESTER v ní vlastní podíl. Společnost provozuje beer-bike v Bratislavě od jara 2018 a byla zafinancována také na naší platformě. Má již za sebou první rok a úspěšný rok provozu s vzrůstající popularitou v Bratislavě. Více informací www.bratislavabeerbike.com.

Co projekty přináší investorům?

ORIGINAL PRAGUE BEER BIKE získal na platformě INVESTER kapitál pro pořízení strojů a rozjezd projektu v roce 2017. Investorům přináší pravidelné roční zhodnocení přes 14% p.a. Druhý projekt s názvem TEAM  BEER BIKE BRATISLAVA, byl zafinancován v roce 2018 a má za sebou první rok provozu, s průměrným ročním výnosem cca 9,22 % p.a. majitelům obchodního podílu. Projekt měl za rok 2018 reálný výnos cca 5% pro naše investory, neboť začal běžet na přelomu května a června 2018.

Jaký je zájem o nabízené služby a kdo si služby objednává? Očekávali jste takovou popularitu?

Samozřejmě jsme doufali, a dělali vše pro to, aby projekt měl úspěch. Ale v podnikání nikdy nemáte jistotu. Musím uvést, že zájem předčil naše očekávání. Rezervace a objednávky našich služeb roste o stovky procent ročně. Za leden 2019 jsme přijali stejný počet objednávek jako za celý rok 2017. Takový zájem jsme samozřejmě nečekali a mile nás překvapuje. 

Jak vnímáte současnou legislativu kolem provozu, či případné stížnosti na provoz?

V současné době nejsou žádné legislativní omezení pro provoz beer-biků v centrální části metropole. Je možné, že tento rok dojde k omezením, které budeme samozřejmě řešit v návaznosti na požadavky, které pro provoz vzniknou. V podstatě se k nám nedostali žádné stížnosti týkající se přímo našeho provozu. Většina stížností, které jsme přijali, se týkají hluku způsobovaného atrakcí či zpomalování dopravy, ale byli to stížnosti adresované obecně, kterou v Praze provozuje několik dalších společností. Jako jedni z mála máme přísná pravidla a s návštěvníky atrakce pracujeme, tak aby byl hluk a případné zpomalování dopravy minimální. Například naše trasa je koncipována tak, abychom i v nejdelších jednosměrných úsecích trasy zdrželi dopravu maximálně na 1-2 minuty. Jedná se tedy o drobné zdržení, běžné v centrálních ulicích v Praze se silnou dopravou. Navíc se zde běžně vyskytují podobné atrakce (koňské povozy, turistické autobusy atd).

Jaké bylo projekty stavět od nuly? Co bylo nejtěžší a jak jste v začátcích postupovali?

Stejně jako každý start-up nebo rozjezd firmy – začátky byly těžké.  Myslím si, že do každého projektu musí jeho zakladatel vložit kus sebe. Rozjet úspěšný projekt vyžaduje mix znalostí – od sebeřízení po efektivní řízení týmu, od znalostí IT po marketing, účetnictví, legislativu, obchodní znalosti a tak dále. Čím větší má člověk přesah a dokáže jednotlivé činnosti kontrolovat a koordinovat, tím má vyšší šanci uspět. Na specifické činnosti jsou samozřejmě potřeba profesionálové. Byla by chyba spoléhat jen na sebe. Je ale důležité rozumět množství věcí a jejich kontextů, tak aby je mohl člověk efektivně řídit, komunikovat nebo jen delegovat.

V případě beer-biků jsme se rozhodli nekupovat vozidla v Číně, tak jako to dělají naši konkurenti. Vyrobili jsme unikátní platformy na míru v České republice, kdy jsme vzali to nejlepší z konkurenčních strojů a posunuli je na vyšší úroveň, co se týká technického i designového zpracování. Stroje nebyli odladěné provozem, což nás stálo spoustu počátečních problémů, ale z dlouhodobého hlediska se to ukázalo jako krok dobrým směrem. Dalším klíčovým bodem je pro nás zákaznický servis, spojený s pracovními postupy personálu, který se snažíme mít na co možná nejvyšší úrovni.  To se nám daří, jak můžete snadno vyčíst z již zmiňovaného serveru Trip Advisor, kde máme excelentní hodnocení. Sama o sobě kvalitní služba nestačí. Prodej a marketing je kapitolou, která by vydala na samostatný článek. Ve zkratce: Naše pozice byla o to jednodušší, že jsem v minulosti již získal zkušenosti s internetovými projekty a online marketingem, takže jsme byli schopní rychle postavit skvělé weby s rezervačními systémy. Silný online marketing, se kterým nám velmi pomohli i naši kolegové, pak spolu s kvalitními weby vytváří silný nástroj, díky kterému rosteme a upevňujeme pozici na českém trhu. 

Jaké jsou Vaše plány a vize do budoucna?

Aktuálně máme připraveny podobné koncepty jako stávající beer-bikes, které bychom chtěli zprovoznit v Praze během letošního roku. Detaily projektu prezentujeme na stránce projektu BEER TRAVEL COMPANY, na kterou se můžete podívat na naší platformě INVESTER. Projekt byl již zafinancován na naší platformě s velkým zájmem investorů. Jak název projektu napovídá, chtěli bychom rozšířit sortiment služeb na další atrakce, využít současných znalostí a know-how a expandovat.