Pro slepičí kvoč

Cílová částka 450.000 Kč
Plánovaný výnos 10 % p.a.

Vaše hodnocení

Pro hodnocení je potřeba se přihlásit

NÁZEV PROJEKTU

Pro slepičí Kvoč

 

AUTOR PROJEKTU 

Martin Šenkeřík



CELKOVÝ INVESTIČNÍ NÁKLAD PROJEKTU 

450 000 Kč



KDO NESE ZODPOVĚDNOST ZA ÚSPĚŠNOST PROJEKTU?

Martin Šenkeřík

POPIS PROJEKTU

Přemýšleli jsme s partnerkou, jak využít náš pozemek k vytvoření zisků. Věříme, že příroda nám dává obrovské zdroje. Začli jsme se zeleninou. Ale produkce kvalitní (v našem měřítku vysoko nad Bio) zeleniny v malém je hodně náročná. Vážíme si naší produkce natolik, že nám bylo líto ji směňovat za jakékoliv peníze. Ovšem spolupráce s živými zvířaty, to je jiná. Slepice si jsou schopny sehnat si většinu potravy samy, když se jim k tomu dají příhodné podmínky. A k tomu nám dají vajíčka. Chovatel tedy může jít cestou úpravy pozemku k trvalým ziskům, místo toho, aby byl neustále závislý na externích dodavatelích krmiva. Tahle představa s námi rezonuje a tak jsme rozjeli vlastní menší chov slepic směřující k trvalé udržitelnosti. Zbývalo vyřešit, jakým způsobem vajíčka prodávat.

Nechtěli jsme každý týden řešit, komu vajíčka prodáme. Jezdit třeba na trhy a stále zůstávat v nejistotě, jestli budeme schopni vše prodat. A v malém chovatelství je to i nerentabilní - příliš velké režie. Zároveň není možné v malochovu mít dodavatelskou smlouvu na konkrétní množství vajec. Slepice prostě nesnáší pořád stejně. Nakonec jsme si uvědomili, že můžeme lidem, kteří by chtěli domácí vajíčka, ale nemají kde/jak chovat slepice, nabídnout slepici, která si bude žít u nás, a oni z ní budou mít vajíčka. Nazvali jsme to "pronájem slepice". Aby to bylo fér, pronájem je možný jenom na jeden celý rok, aby byl uzavřen celoroční snáškový cyklus s jeho výkyvy (nájemce v květnu by obdržel jiné množství vajec než nájemce v lednu). Platba na rok předem, aby si to nájemce po silném snáškovém období nerozmyslel. Abychom vyšli zákazníkům co nejvíce vstříc, chtěli jsme, aby si mohli vyzvednout svoje vajíčka, kdy se jim to bude hodit. Podařilo se nám snadno domluvit malou prodejnu na náměstí, že jeden den v týdnu nám dají kousek prostoru v chladničce a naši "nájemci" si budou mít možnost kdykoliv během otevírací doby přijít svůj podíl vyzvednout. Funguje totiž argument, že jim každý týden do prodejny přivedeme potenciální zákazníky.

Podmínkou k pronajmutí slepičky je osobní návštěva u nás. Sledujeme tím především to, aby se lidé zajímali, jak vzniká jejich jídlo. A aby nás poznali, my je, a náš obchodní vztah nebyl anonymní ale založen na vzájemné důvěře. Nikdo nás nekontroluje, žádná třetí strana negarantuje, kolik vajec opravdu naše slepice snesly. Považujeme to tedy za jeden z nejdůležitějších aspektů našeho projektu.

 

Takhle vzniklo první Pro Slepičí Kvoč. Přítelkyně je umělecky talentovaná, tak ručně namalovala a napsala náš plakát. Syn od majitelky našeho odběrného místa studuje grafiku, tak nám připravil design stránek. Já jsem bývalý programátor, tak jsem připravil a spustil web.

A taky jsme náš plakátek zveřejnili na facebooku. A tím to všechno začlo. Spustila se lavina sdílení, brzy se to vymklo našim představám, a lidé sdíleli, komentovali, volali z celé republiky. Čísla k dnešnímu dni najdete v příloze. Do propagace jsme na počátku vložili asi 7€.

Když jsme viděli takový zájem, věděli jsme, že tady JE potenciál. Ale jak se k tomu postavit? Koncept se lidem líbí, ale naše vajíčka jsou lokální jen pár desítek km. Začíná vznikat Pro Slepičí Kvoč v2.0.

Je potřeba zapojit další malochovatele. Po celé ČR. Náš koncept je pro malochovatele velmi výhodný a může je podpořit v pořízení většího počtu slepic a nabídnout je k pronájmu. Jenom se u nás zaregistrují, my informace o nich za roční poplatek zveřejníme na naší stránce, vyberou si nebo domluví odběrné místo (z naší zkušenosti víme, že to problém není) a pak jenom počkají, až je kontaktují zájemci. Přijedou si omrknout chov (nemusíme ho kontrolovat my), seznámí se, rozhodnou se, zaplatí a chovatel už jen jednou za týden odveze označené kartony s vajíčky na odběrné místo. Absolutní minimum starostí.

 

Na papíře je připraven návrh stránek, design se ladí, naprogramovaná je asi čtvrtina. 

ROZDĚLENÍ INVESTIČNÍCH PROSTŘEDKU PRO VÝVOJ PROJEKTU 

Fixní náklady

Vývoj aplikace 100 000 Kč

Design webu, Plakáty apod. 50 000 Kč

Propagace na chov. burzách 50 000 Kč

Reklama 100 000 Kč

Ostatní náklady + rezerva 40 000Kč

 

 

 

Provozní

Správa sociálních sítí 30 000 Kč/rok

Tvorba videií a propagačních materiálu 50 000Kč/rok

Budování komunity chovatelů 20 000 Kč/rok

Provoz webu 10 000 Kč/rok

 

SILNÉ STRÁNKY PROJEKTU 

Ojedinělý, sympatický, inovativní nápad. Společností rezonuje snaha o zákaz klecových chovů, my nabízíme řešení s podtextem trvalé udržitelnosti a celorepublikové nezávislosti na dovozu vajec.

 

SLABÉ STRÁNKY PROJEKTU 

- Princip je dost netypický a z moc velké míry stojí a padá na schopnosti celý koncept jasně a stručně vysvětlit tak, aby pro něj zákazník zahořel. 

- Je samozřejmě teoreticky možné, aby si chovatel své nájemce našel i bez naší služby.

 

JAKÉ JSOU HROZBY ČI KONKURENCE?

Existuje např. adresarfarmaru.cz, který se snaží být univerzální databází. Ovšem na domácí chovatele tak úplně necílí.

Hrozbou může být, že každý chovatel může naši službu potřebovat jen jednou. Jakmile během prvního roku sežene své zákazníky, pak už nás nemusí potřebovat.

 

JAKÁ VNÍMÁTE RIZIKA PŘIJETÍ VAŠEHO PRODUKTU/SLUŽBY CÍLOVÝMI ZÁKAZNÍKY? JAK HODLÁTE ŘEŠIT TATO RIZIKA?  

Hrozbou může být, že každý chovatel může naši službu potřebovat jen jednou. Jakmile během prvního roku sežene své zákazníky, pak už nás nemusí potřebovat.

ZAJIŠTĚNÍ ODBYTU/PLÁN PRODEJE. 

Je důležité oslovit malochovatele. Primární bude facebook, pak chovatelská fóra. Požádáme o spolupráci i zájemce o domácí vajíčka. Už se nám začli ozývat chovatelé sami, i začínající (aniž bychom na ně komunikaci jakkoliv cílili), se zájmem o nabídku svých slepic pod naší značkou...

Na druhé straně zájemce o pronájem slepic najdeme snadno jednou masivnější facebookovou kampaní. Cílem jsou především mladé maminky s dětmi.



REÁLNÝ ODHAD NÁVRATNOSTI INVESTICE V MĚSÍCÍCH? OD ZAFINANCOVÁNÍ PROJEKTU. 

36

KOLIKA % PODÍL NABÍDNETE INVESTORŮM? 

30%




PODÍL VLASTNÍCH ZDROJŮ NA FINANCOVÁNÍ? 

cca 10 000,- + vlastní čas na vývoj, marketing, komunikaci, cca 150hod

BUDETE POTŘEBOVAT ZAMĚSTNANCE?  

Jediný potenciální zaměstnanec by byl správce facebookové stránky, pokud naznáme, že nám to samotným nepůjde.

JAKÝ BY MĚL BÝT ZISK PO PRVNÍM ROCE VAŠEHO PROJEKTU? 

300 000 - X 000 000

JAKÝ JE VÁŠ PLÁN PRODEJE V PRVNÍM ROCE? 

Je důležité oslovit malochovatele. Primární bude facebook, pak chovatelská fóra. Požádáme o spolupráci i zájemce o domácí vajíčka. Už se nám začli ozývat chovatelé sami, i začínající (aniž bychom na ně komunikaci jakkoliv cílili), se zájmem o nabídku svých slepic pod naší značkou...

Na druhé straně zájemce o pronájem slepic najdeme snadno jednou masivnější facebookovou kampaní. Cílem jsou především mladé maminky s dětmi.