Přidáno 26. 9. 2019 | Napsal Invester
Jako každý nadšený autor projektu si pokládáte tyto otázky? Jak zaujmout investory? Jak být ti úspěšní, kteří se dostanou do povědomí všech a jak dosáhnout úspěchu nejen na platformě ale i v rámci projektu?
Na začátku každého projektu si každý autor říká, že projekt bude velmi úspěšný a dotáhne to daleko ale realita je trošku jiná, ne každý projekt se dostane na vysněný vrchol, proč jen některé projekty?
Není to ale jen o snění, v tomto článku si řekneme, co vše za tím stojí a jak svým projektem zaujmout investory.
Než ale úplně začneme je dobré si říct a ujasnit si důležité věci, jako například to, že jsme odhodlání jít si za svým a projektu věnovat 100% svého času, jsme na to připraveni? Budování značky nebo firmy totiž není krátkodobá záležitost ale cesta na dlouhou trať. Mezi důležité aspekty patří také psychika, osobní život a zdraví, proto je dobré si na začátku ujasnit vše důležité a obklopit se lidmi, kteří budou naše slabé stránky doplňovat.
Teď už ale k samotnému projektu, každý projekt je jiný a odlišný, každý investor má jiný vkus. Čím ale upoutáme pozornost?
Každý startupista nebo majitel projektu ví, že pokud chce sehnat investory musí se na to perfektně připravit, jedna strana A4 vám rozhodně stačit nebude. Nestačí vám popsat o čem projekt je a kolik potřebujete peněz. Kvalitně propracovaný business plán obsahuje i 40 stran, které obsahují, marketingový plán, organizační plán, finanční plán, cash flow a další důležité aspekty. Finanční plán je také velmi důležitý bod, který hraje pro všechny investory velkou roli. Na internetu najdete spoustu návodů, příloh nebo osnov podle čeho plány tvořit. Při sestavování plánu používejte realistická data, které umíte dobře obhájit a dokážete je komisi nebo investorům objasnit.
Pokud jste již projekt testovali nebo měli spuštěnou nějakou demo verzi, která měla skvělé výsledky, je to další plus pro vás. Investoři mají rádi ověřené projekty, které již byly nějakým způsobem na trhu a měli výsledky. Pokud již projekt funguje a máte data za uplynulé období, je vhodné je zmínit. Zmiňte důležité data, které investory mohou zajímat jako například: náklady provozu, případné objednávky/zakázky, zpětné vazby klientů, odbyt, dosah a další důležité data.
Pokud za svým projektem stojíte a věříte v jeho úspěch je to výhoda pro vás, která vás může posunout dále, je jasné, že ne každý má kompletní finanční kapitál na rozjezd ale vklad vlastních financí, které jste schopni poskytnout je také plus a projekt ihned vzbudí více důvěry. Samozřejmě i vložené aktiva se cení.
Ne nadarmo se říká, že důležité je umět prodat. Kvalitně zpracovaná prezentace a popis, co děláte, jak to děláte je důležitý aspekt nejen pro investory, ale také pro cílové zákazníky, ať už je obchodní plán B2B nebo B2C. Jednoduchý popis aby produkt nebo službu pochopil každý a každý viděl výhody, proč ho koupit. Tyto výhody dělají samotný produkt také úspěšný. Vytvořte projektu Pitch deck a obchodní strategie. Pokud v tomto nemáte zkušenosti oslovte odborníky, nebo mentory, kteří vám pomohou, samozřejmě i my v Investeru Vám rádi s touto strategii pomůžeme.
Pokud potřebujete pomoct a nevíte si v některé části rady, můžete se obrátit na náš tým Investeru, kde jsme schopni Vám pomoct úplně od začátku nebo již v rozpracování.
Jestli již máte vše připraveno, přejeme Vám hodně úspěchu a štěstí a těšíme se na vaše projekty.