MOBILNÍ KADEŘNICTVÍ: NAŠLI DÍRU NA TRHU A KLIENTI SE JEN HRNOU


Přidáno 26. 7. 2022 | Napsal Invester



 

V českých luzích a hájích se každý rok vydají vstříc podnikání desítky tisíc lidí. A to jako freelanceři, nebo jako zakladatelé firem. Mezi firmami se pak často najde i pár takových, které mají zcela inovativní přístup. Ty s potenciálem se označují jako startupy. Většinou se zaměřují na technologie, e-commerce a služby. 

Zdaleka ne každá firma na trhu ale uspěje. Často protože jejich řešení vlastně nikdo nepotřebuje. To ovšem není případ slibně rozjetého projektu pojízdného kadeřnictví, který má na svědomí Tomáš Zela. Ten postavil salon na nákladním automobilu a nabízí služby tam, kde je poptávka a zároveň kde chybí konkurence. A podle neustále se rozšiřující klientely je vidět, že jde v tomto případě o podnikatelskou trefu do černého.

 

JAK SE TAKOVÝ KADEŘNICKÝ STARTUP ROZJÍŽDÍ?

Řidič a technik Tomáš chtěl dlouho podnikat, ale stále ne a ne narazit na něco, co by ho bavilo a kde by využil své znalosti a zkušenosti. Až v souvislosti se zaměstnáním své přítelkyně kadeřnice konečně přišel ten správný nápad: dostat kadeřnické služby i tam, kde dosud nejsou. Tedy především na vesnicích.

Jak se po průzkumu trhu a komunikaci s úřady ukázalo, nikdo jiný nic podobného v ČR dosud nenabízel. Tomáš tak na nic nečekal, koupil Avii A31 a ve své dílně ji sám upravil na pojízdné studio. Něco materiálu, cca 300 hodin práce a bylo hotovo. Jeho investice do realizace kadeřnického projektu činila přes 250 tisíc.

 

 

Tomáš se ve firmě stará o řízení, zakázky, komunikaci a techniku, za jeho přítelkyní pak jdou veškeré kadeřnické práce. Své žádané služby poskytují především na Olomoucku, Zlínsku a Kroměřížsku. Většinou objednávky řadí tak, že vesnice a akce objíždějí popořadě, aby měli co nejmenší projezdy, což je zároveň i ekonomické.

Nápad přišel v červenci 2019, studio na kolech prvně vyjelo za klienty 11. května 2020. Dojíždí tedy hlavně do vesnic, což oceňují hlavně ti zákazníci, kteří jinak mají kadeřnické služby z ruky. Schází se u nich dokonce i celé rodiny. A Tomáš se s přítelkyní podívají i na festivaly, svatby a různé akce. Ukázalo se totiž, že i na nich je zákazníků dost. Kam až kadeřnický startup za 2 roky dojel? Na začátku se stály fronty, objednávky se vršily…

 

KDYŽ SE DAŘÍ, JE TŘEBA KOUT KADEŘNICKÉ ŽELEZO #EXPANZE

Start v květnu 2020 byl silný – ukázalo se, že poptávka opravdu je a že je velká. Firma se zavedla, vytvořila si stabilní klientelu, její služby si objednávají celé vesnice a mají i pravidelné trasy (kam dorazí, fanoušci zjistí na Facebooku a webu). Dosud Tomáš s přítelkyní jezdili o víkendech a po práci – ačkoli nikdy nedělali reklamu, o jejich služby je takový zájem, že poptávky postupně přestávají stíhat. Dosud šlo především o přivýdělek.

A tak se Tomáš rozhodl pro další krok v kadeřnickém podnikání a začátkem roku oslovil naši crowdfundingovou platformu INVESTER. „Za dobu fungování našeho studia jsme měli stovky zákazníků a nyní je na čase se posunout. Naše plány stojí na datech z víc jak 2leté činnosti a na průzkumu trhu.” A na co Tomáš kapitál v případě zafinancování využije? Konkrétně se rozhodl pro postavení 2. a podstatně modernějšího pojízdného studia (přívěs tažený jeepem) a zároveň pro aktivní propagaci značky. Pokud půjde vše podle plánu, 1. studio bude nadále objíždět menší obce a festivaly, nové se pak zaměří na větší vesnice a města, početnější akce a na náročnější klientelu.

Navíc koncem letošního května projekt získal 315.000 Kč z dotačního programu, což jen svědčí o jeho potenciálu. Zakázky mu aktuálně solidně plní letní kalendář a vyráží kromě svých tras navštíví i na různé festivaly. Do budoucna Tomáš počítá s výstavbou 3. studia, rozvojem franšízy a i expanzí do zahraničí.

 

ŽE SE VÁM PROJEKT LÍBÍ? PODPOŘIT JEJ MŮŽETE TŘEBA HNED

Získat podíl z každé zakázky tohoto rozjetého startupu můžete exkluzivně na platformě INVESTER. Ta totiž umožňuje úplně každému získat obchodní podíl na Tomášově kadeřnické firmě, a to od pouhých 1.000 Kč. Pokud se nadějné firmě bude dařit, její investoři se můžou těšit na výnosy cca 7–30 % ročně. Což zní skvěle!